Week 5, Stage Wolverhampton Tree Service - Reisverslag uit Wolverhampton, Verenigd Koninkrijk van Bram Groeneveld - WaarBenJij.nu Week 5, Stage Wolverhampton Tree Service - Reisverslag uit Wolverhampton, Verenigd Koninkrijk van Bram Groeneveld - WaarBenJij.nu

Week 5, Stage Wolverhampton Tree Service

Blijf op de hoogte en volg Bram

12 December 2017 | Verenigd Koninkrijk, Wolverhampton

Maandag 11 December 2017, Vanwege de 22 centimeter sneeuw en de aanhoudende kou, zijn we niet op locatie aan het werk gegaan, maar bij bob's huis wat ongeveer 10 minuten rijden is. Daar hebben we hout gezaagd zodat de anderen het konden kloven. Rond half 5 terug naar The Yard. Daar de zagen geslepen en schoongemaakt en iets na 5 waren we klaar.

Dinsdag 12 December 2017, Om 7 uur klaar staan, spullen pakken en op naar Wrexham, North Wales. Helaas door de aanhoudende weersomstandigheden waarbij het kwik vannacht daalde naar -13 en rond 8 uur nog -9 was hebben we over een rit van anderhalf uur bijna twee-enhalf uur gedaan. Op locatie hadden we meerdere klussen gepland staan om te doen, waaronder 150 meter coniferen haag reduceren met 2 meter op de 50 meter en 3 meter op de 100 meter lengte. Van een berk moest er een arm uit om gewicht op de vork te reduceren, en de andere begon te hangen door gewicht in de top. Deze twee berken heb ik gedaan. Verder heb ik gechipt en een aantal coniferen gedaan. Ook met Rooney de bladblazer in een sneeuwgevecht gedaan door de bladblazer sneeuw te laten spugen. Iets na 3 uur waren we vertrokken en rond kwart over 5 waren we weer op de zaak.

Woensdag 13 December 2017, We moesten klaar staan om half 7, om met Rooney, Jake, Robbert en ikzelf naar Coventry te gaan. Met de Ford Transit en de Toyota Hilux naar Coventry. Daar moesten we wat hagen verwijderen en een paar hagen terug snoeien. Op tijd vertrokken maar door de grote dagelijkse drukte op de M6 hebben we er bijna 3 uur over gedaan. Om half 6 waren we weer terug op de zaak.

Donderdag 14 December 2017, Gelukkig een keer een klus kort bij de deur. Ongeveer 20 minuten vanaf The Yard, in Wolverhampton. Daar stonden verschillende werkzaamheden gepland verspreid over 2 dagen. O.a. een reductie van een kers, een kandelabering van 1 wilg in de voortuin en eentje in de achtertuin. Daarnaast de verwijdering van een conifeer en een reductie van meerdere coniferen. Alles hebben we met 4 man kunnen klaren in een dag. Mede daardoor kregen we van de beste man nog 10 pond fooi per persoon. We waren ook nog eens tegen 3 uur klaar waardoor we na het dumpen van de chips en de paar stukken hout mooi om 4 uur op de zaak waren.

Vrijdag 15 December 2017, Met Justin, Rooney, Harry, Billy en Robbert om half 8 vertrokken van de zaak. Wederom op minder dan een half uurtje rijden. Dicht bij Telford vandaag, op een steile helling omringd door telefoonkabels moesten we meerdere grote en kleine elzen afbreken en opruimen. Lekker zwaar de hele dag op en neer gelopen om hout en takken naar boven te brengen, waar zich de chipper en de transit bevond. Gelukkig vrijdagavond naar de pub met Andy, Justin, Bert, Billy, Robbert, Fern en ik. Eerst naar de poolbar te wombourne. Daarna iemand afgezet en naar de Pigeot arms, daar was niks te beleven dus door naar de volgende, The Crown. Daar was Stella van de tap op en hadden ze alleen nog maar lauwe flesjes dus daar een halve genuttigd en weer terug naar de poolbar. Toen we daar aankwamen hadden ze al Last Orders gegeven dus dat werd niks meer. In the Yard nog een biertje gedronken en naar bed tegen half 2.

• 12 December 2017 - 22:40

DOLLE PRET.:

Tonge Bram, 22cm. sneeuw , dan maar hout zagen bij Bob. Blijf je warm bij en spieballen , ha ,ha . Brrrrrrrrrr -13 gr. door veel sneeuw extra lange rit .Toch nog gewerkt . Maar waar een bladblazer al niet goed voor is ,joepie sneeuw spugen , deze kans krijg je misschien niet weer . DOLLE PRET. Maar er kan weer gewerkt worden vent , het weer wordt anders . Veel snoei en zaag plezier ,als het bij jullie kan ? s,Avonds lekker warm zitten luieren met Robbert , vroeg dag .Lieve groet vanuit ons flat XXX TOT KIEK mn vent.

• 16 December 2017 - 15:53

HELLING OP HELLING AF :

Hai Bram . Wat een lange dag vent .hagen ,snoeien , verwijderen ,ja , ja , dan nog een lange rit , foei .Donderdag lekker vlot , met zn allen gewerkt en fooi toe , dat mag vaker gebeuren , tjonge. Vrijdag elzen afbreken , en maar klauteren , werk voor een lopende band , puf , puf , conditie jochie.s"Avonds op naar de poolbar , verder ,helaas , terug ,pech gaan sluiten . Maar vent , het was ook goed geweest . Lekker op 1 oor. Fijn weekend . Joepie nog 4 dagen werken ,dan vlieg je er even tussen uit . Lieve groet van ons XXX TOT GAUW DOEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

• 07 Januari 2018 - 15:19

BRRRRRRRRRR. KOUD:

Hai vent , met veel werk plezier ,gaan jullie 2018 weer in. 3Januari veel mist ,wat een massel , net optijd gevlogen .Al druk geweest ? Het is hier koud en gure wind . Zet hem op de komende week , succes Bram . Liefs van hier .XXX