Week 6, Stage Wolverhampton Tree Service - Reisverslag uit Wolverhampton, Verenigd Koninkrijk van Bram Groeneveld - WaarBenJij.nu Week 6, Stage Wolverhampton Tree Service - Reisverslag uit Wolverhampton, Verenigd Koninkrijk van Bram Groeneveld - WaarBenJij.nu

Week 6, Stage Wolverhampton Tree Service

Door: Bram Groeneveld

Blijf op de hoogte en volg Bram

16 Januari 2018 | Verenigd Koninkrijk, Wolverhampton

Maandag 18 December 2017, Iets na half 7 vertrokken naar Malvern, op een grote bouwplaats met Jake en de chipper op rupsen rond rijden en alles afzagen en versnipperen wat nog rechtop stond. Alles verliep soepel tot dat Jake zesdat ik er wel door kwam met de chipper, maar dat was niet het geval. Net voor het einde van het modderige veld kwamen we vast te zitten. En muurvast. 30 centimeter diep. De pijp moest er af en er moest een kraan op rupsen komen om de chipper er voor ons uit te tillen. Rond 5 uur pas vertrokken uit Malvern en naar een lange rit rond 7 uur terug. Daardoor nog een paar overuren gemaakt.

Dinsdag 19 December 2017, Om 7 uur vertrokken met Rich naar Cheltenham om bij een pub een ceder met een uitgebroken, maar nog hangende tak er uit te halen. Ik ben om hoog geklommen en heb mn topanker gezet. Toen weer naar beneden naar een van de onderste takken en daar helemaal op het einde van de tak, na een meter of 5 uitlopen de tak afgezaagd. Toen door naar Malvern een grote vracht hout opgehaald. Rond 5 uur waren we weer terug bij de Yard. Die avond mn nieuwe lijntas gekregen.

Woensdag 20 December 2017, Om half 7 vertrokken naar Malvern, opnieuw met de chipper op rupsen. Alles versnippert en dit keer waren we om half 6 terug. S’avonds met Andy, Justin en Robbert naar Bilston om daar elektronische bingo te spelen. Een bult gelachen en met winst weer weg gegaan. ’N deel van die winst hebben we weer achtergelaten bij de chinees welke we bij ons boven hebben genuttigd.

Donderdag 21 December 2017, Rond normale tijd met Justin, Bert en Harry naar Albrighton. Daar staat een rij met monumentale oude lindes welke terug naar de stam zijn gekandelaberd. Daardoor zaten ze vol met waterlot tot 10 cm dikke takken. Deze moesten er allemaal af en alles moest versnipperd worden. Rond half 2 waren we klaar waarna we op een spoedgeval af zijn gegaan in Telford. Daar was een wilg omgewaaid en op heras hekken rondom een bouwplaats gevallen. Deze moesten we weghalen en hun zouden deze aan de kant leggen. Dit was de laatste werkdag voor de kerstvakantie. Daarom met z’n allen naar de pub om het jaar af te sluiten. Eerst naar The Waggon & Horses. Daarna naar de Poolbar. Rond 11 uur nog voor pizza gegaan en een paar mensen afgezet. Daarna zijn we terug gegaan naar de poolbar tot een uur of 1. Rond half 2 gaan slapen omdat het mogen een lange dag word.

Vrijdag 22 December 2017, Om kwart over 7 in de ochtend met Justin, Bisson en Robbert en ik vertrokken voor Birmingham Airport. Hier waren we ruim op tijd. Helaas was onze vlucht vertraagd met een uur, waardoor we nog langer moesten wachten op het vliegveld sinds kwart voor 8. Om half 2 waren we geland op Schiphol te Amsterdam. Net de trein gemist dus nog een half uur extra wachten. Tegen 5 uur was ik thuis.

• 16 Januari 2018 - 22:07

JOEPIE :

Bram ,het was nog even hard werken ,de laatste dagen .Maar met veel plezier en je doet en leert veel .Aanpakken hou je van .Maar de uitjes ,ha , ha ,die horen er zeker bij met de jongens .Fijn om heel de familie weer te zien ,met de feestdagen .Genieten mn vent .Fijn om jullie werkzaam heden weer te lezen. Liefs vanuit een herfst achtig plekkie ,8 Hoog ,brrrrrrrrrrrrrrrr XXX .Tot het volgende bericht

• 17 Januari 2018 - 16:21

Marjolein:

Wat gaaf dat jullie ook met die grote machines mogen werken! Ben straks ook benieuwd naar de fotos! Hoop dat jullie nog een paar mooie laatste weken hebben! Jullie stagebegeleider was erg te spreken over de nette jongens uit Nederland!

• 18 Januari 2018 - 21:19

Bert Groeneveld:

Ha moat das weer mooi bijgewerkt altijd leuk om te lezen.
    Wat ik eruit haal uit deze verslagen is dat je veel leert,veel leuke contakten opboouwd en veel plezier hebt wat ik mooi en belangrijk vind.
    Keep up the good work.
    Grt The bold man.