Week 10, Stage Wolverhampton Tree Service - Reisverslag uit Wolverhampton, Verenigd Koninkrijk van Bram Groeneveld - WaarBenJij.nu Week 10, Stage Wolverhampton Tree Service - Reisverslag uit Wolverhampton, Verenigd Koninkrijk van Bram Groeneveld - WaarBenJij.nu

Week 10, Stage Wolverhampton Tree Service

Door: Bram Groeneveld

Blijf op de hoogte en volg Bram

27 Januari 2018 | Verenigd Koninkrijk, Wolverhampton

Maandag 15 Januari 2018, Om half 8 vertrokken vanaf de zaak met Robbert en Justin, naar Wolverhampton. Met de Toyota en de Groene transit. Daar moesten we in een achtertuin een ceder weghalen, een paar grote coniferen trimmen en toppen, en de stobbe van de ceder moest weg gefreesd worden. Justin heeft de coniferen gedaan, Robbert de Ceder, en ik heb gechipt en de stobbe gefreesd tot ongeveer 400 mm onder het maaiveld. (40 cm diep). Lekker doorgewerkt om het in 1 dag af te hebben in plaats van 2 dagen die er voor ingepland stonden. S'avonds naar de poolbar, want ja, een pint voor 2,50 pond is natuurlijk niks. S'avonds naar de Bradmore Arms voor Tea.

Dinsdag 16 Januari 2018, Om half 8 vertrokken naar de gevreesde coniferen klus in Kidderminster. Met Bert, Robbert, Harry en Justin. Maar omdat Bert alles velt wat op ook maar enige manier te vellen is, viel het allemaal wel mee. Een goede dag gehad en alle bomen geveld en 1 3-stammige conifeer hebben we afgebroken. Bert heeft er 2 kaal gezet en ik moest de laatste kaal zetten en van de stam af vellen op ongeveer 10/13 ft hoog. (3/4 meter). Snel alles bij elkaar harken en blazen en op naar de zaak, gereedschappen etc wegleggen en naar het veld om te tippen.

Woensdag 17 Januari 2018, Om half 8 vertrokken met Robbert naar de woods in Bridgnorth. Daar heeft hij een 38 hectare groot bos met verschillende houtsoorten. Daar hebben we slechte, dode en omgewaaide & afgebroken bomen geveld en opgeruimd. Waren mooi op tijd terug rond 5 uur. S'avonds voor een pint in de poolbar en eten bij Desi Yew Tree. (Curry's & Indiaas eten)

Donderdag 18 Januari 2018, Om half 8 vertrokken naar een call-out (spoedklus) met Justin, daar was de halve kroon van een giga eik eruit gewaaid welke ik heb geklommen, en alle beschadigde en gebroken takken heb verwijderd. S'middags naar het huis, om Andy verder te helpen met een bouwproject. Rond 4 uur met Justin de Toyota gevuld met hout om te bezorgen bij een pizzeria in Wolverhampton Town Centre. S'avonds voor een pint en Sam's chinees.

Vrijdag 19 Januari 2018, Om half 8 vertrokken in de witte transit met Justin en Robbert naar Halesowen. Daar moesten we wat essen, wilgen en vlieren wegzagen. Ik stond de hele ochtend in het waadpak met de zaag, Justin hield alles vast terwijl ik ze afzaagde. Robbert sleepte ze naar het einde, waar we ze over de beek gooiden en ik ze heuvel op naar de chipper sleepte. Middagpauze bij de gouden boog gehouden, en s'avonds bij de poolbar biertjes wezen nuttigen.

Zaterdag 20 Januari 2018, Uitgeslapen, ik heb afgewassen en robbert heeft stof gezogen. We zijn naar de winkel geweest en hebben de was gedaan. S'avonds uit eten en naar de poolbar zoals gewoonlijk.

Zondag 21 Januari 2018, Uitgeslapen, de witte transit en de lorry van binnen uitgemest en schoongemaakt, en rond een uur of 4 zondagse carvery gehad bij de Newbrigde te Compton. Heerlijk veel gegeten en een pint gehad, daarna naar de poolbar. S'avonds ff snel chinees gehaald bij Sam's en op naar huis.

• 27 Januari 2018 - 18:45

WERKEN:

Zo stoere werker ,heel wat werk weer verricht. Tja ,soms werkt het mee ,scheelt een dag. Maar met elkaar is het aanpakken .Bram ,jullie kunnen de poolbar blindelings vinden ,ha,ha,, och ,2.50 voor een pint ,Oma weet geen prijs ,oei .Jullie eten goed , mmmmmmmmmmm. Maar ook even huisman spelen. Zo gaat jullie werk week supper voorbij . Lieve groet vanuit de Wesselerbrink xxx