Stage Wolverhampton Tree Service Week 7 2018 - Reisverslag uit Wolverhampton, Verenigd Koninkrijk van Bram Groeneveld - WaarBenJij.nu Stage Wolverhampton Tree Service Week 7 2018 - Reisverslag uit Wolverhampton, Verenigd Koninkrijk van Bram Groeneveld - WaarBenJij.nu

Stage Wolverhampton Tree Service Week 7 2018

Door: Bram Groeneveld

Blijf op de hoogte en volg Bram

15 Oktober 2018 | Verenigd Koninkrijk, Wolverhampton

Maandag 15 Oktober
Week 7 al weer :{
Om half 8 aan de zaak, met Robbert in de Landrover en de Tracked Chipper achter Rich en Andy in de Lorry aangereden richting Perton. Ff ontbijten onderweg in Compton, Wolverhampton, en daarna door naar Perton. In Perton moesten we bij het meer een 3 Tal wilgen weghalen, 2 leunden schuin over een aantal achtertuinen, en de andere lag al in het water. Terwijl ik in een schuine omhoog klom hebben de andere 3 de wilg die in het water lag er al uitgehaald met de Tracked Chipper en een lang touw. Nadat ik de eerste afgebroken had en de ene uit het water was hebben we ff koffie pauze gehad. Rich heeft daarna de andere afgebroken, nadat we alles hadden gechipt etc. moest ik nogmaals omhoog om een afgebroken hangende tak uit een andere boom te halen. Rond 2 uur waren we klaar en zijn we naar The Yard gereden via The Field om eerst te tippen etc. De Tracked Chipper hebben we weggebracht en daarna naar het huis van de baas om planken te zagen uit coniferen. Om 5 uur mee gestopt. S'avonds ff koken, douchen, afwassen en wat voor school doen.

Dinsdag 16 Oktober
Met Justin, Billy, Andy, Rich en Robbert om 7 uur aan de zaak, en met de Crewcab Transit, de Witte Transit en de Lorry, 1 normale 6" versnipperaar, 1 8" Tracked chipper en een grote Stobbenfrees. Totaal met 6 man, 2 versnipperaars, en 1 grote stobbenfrees. Eenmaal aangekomen bleek het een grote ongeregelde chaos van asbestsaneerders, aannemers, sloopbedrijven, containerwagens, en daarnaast kwamen wij ook nog eens. Na een aantal telefoontjes met het kantoor zijn Robbert, Andy en Rich daar gebleven en zijn Justin, Billy en ik vertrokken naar Wolverhampton om een andere klus te doen. Voor een bedrijf moesten daar een +- 30 tal bomen plat voor een nieuwe toerit naar een toekomstige woonwijk. We kwamen er pas rond de middag aan, aangezien we terug moesten over de drukke snelweg en we eerst naar The Yard moesten om andere spullen op te halen. Dus zijn we begonnen met de kleinste dingen om meer ruimte te creëren om de grote bomen te vellen. Rond 5 uur en 2 x 4 ton houtsnippers later zijn we gestopt. S'avonds niet zo veel gedaan.

Woensdag 17 Oktober
Wederom met Justin en Billy naar Wolverhampton, om verder te gaan met onze klus voor Engie. Al het hout hebben we op lengtes gelaten en we zijn verder gegaan met het vellen van de bomen, en het versnipperen van het tak & tophout. Wederom om 5 uur aan de zaak en ditmaal 6 ton houtsnippers lichter. S'avonds ff wat aan het verslag gewerkt en tv gekeken, en bij de kachel gezeten.

Donderdag 18 Oktober
Wederom met Justin, Jack en Billy naar Wolverhampton. Aangekomen om half 9 en op ons gemakje uitgepakt. Eerst alles wat makkelijk kon vallen geveld en daarna hier en daar wat bomen omgetrokken met z'n vieren. Justin heeft in de ochtend rond half 11 al 3 ton houtsnippers weggebracht, en s'middags rond half 1 heeft hij weer 3 ton weggebracht. S'middags tegen 3 uur waren we weer bijna vol dus hebben we even rustig aan gedaan om nog een uurtje vol te maken. S'avonds na werk naar de Winkel geweest en met Bert, Justin, Andy, Holly, Jack en Jodie naar The Yew Tree geweest om een hapje te eten. Rond 9 uur / half 10 waren we weer thuis.

Vrijdag 19 Oktober
Met Justin & Billy wederom naar Wolverhampton voor Engie, vandaag moesten we al het hout weg halen, dat waren 3 ladingen van 3 ton in de transit en 1 aanhanger vol met stukken van 2,5 m lang en tot 35/40 cm dik. Mooi op tijd klaar en in het eind van de middag Bob nog geholpen met wat dingen. S'avonds naar The Old Bush in Wombourne met een redelijk grote groep voor een paar Pints. Rond 11 uur waren we thuis.

Zaterdag 20 Oktober
Om kwart over 7 aan de zaak en gereedschappen en een versnipperaar gepakt en meegenomen naar Kinver om langs een Rivier een uitgebroken Wilg te Kandelaberen (alles eraf en vlak afzagen zodat deze opnieuw uit kan lopen). Dit hadden we voor 11 uur al klaar dus we zijn daarom naar het huis van de baas gegaan om hout te kloven. Rond 1 uur de Mulcher achter de LandRover gedaan en naar The Field gereden. Daar heb ik tot half 5 groenafval gemulchd. S'avonds nog ff ergens heen voor een paar pints en lekker sloapn.

Zondag 21 Oktober
Uitgeslapen, ontbeten, spullen gepakt en naar The Field om een aantal kuub groenafval zoals, snoeiafval, takken, blad, zaagsel, takjes etc te mulchen met de Pezzolato mulcher. Dit hebben we van 1 uur tot half 5 gedaan. S'avonds thuis een paar gedronken en oprijd naar bed toe.

• 15 Oktober 2018 - 18:48

OMA:

Zondag ,was pedt dag .Maar vandaag nuttig gemaakt bij het meer. Wilgen verwijderen , geklommen en dan later ,dichtbij huis de boel afwerken . Jullie moeten ook zorgen dat je maag gevuld blijft , alles wat je lekker vindt , mmmmmmmm. Nu even luieren , dan roef je bed in .Morgen fit weer aan de slag vent. Lieve groet van ons ,het is nu 22.30 AJUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU

• 21 Oktober 2018 - 15:33

Bert Groeneveld:

Ha moat,weer een beste bult werk verzet deze week goed geschreven.
    Grt pa.

• 21 Oktober 2018 - 17:09

Mams:

Ha zwoeger, weer hard gewerkt deze week
    Nog 3 weken genieten
    Xxx mams

• 21 Oktober 2018 - 19:04

RIMKJE:

Hai vent ,zo weer goed bezig geweest ,puf , puf. Even een uitje , knap je van op , ja toch ? Heerlijk na je werk in de luie stoel ,bij de kachel , verdiend hoor . Bram ,komende week , afwachten wat je weer op je dak krijgt ? Maar alles met veel plezier , aanpakken , succes knul . Liefs Opa en Oma .Doeiiiiiiiiiii