Week 2, Stage Wolverhampton Tree Sercice - Reisverslag uit Wolverhampton, Verenigd Koninkrijk van Bram Groeneveld - WaarBenJij.nu Week 2, Stage Wolverhampton Tree Sercice - Reisverslag uit Wolverhampton, Verenigd Koninkrijk van Bram Groeneveld - WaarBenJij.nu

Week 2, Stage Wolverhampton Tree Sercice

Door: Bram Groeneveld

Blijf op de hoogte en volg Bram

28 November 2017 | Verenigd Koninkrijk, Wolverhampton

Week 2, Stage Wolverhampton Tree Service

Maandag 20 November 2017, Iets na zeven uur vertrokken vanaf The Yard, waarna we naar Redditch zijn geweest. Breakfast onderweg bij Ant's Snacks te Bromsgrove. Na aankomst in Redditch de klus bekeken. Waarna Jake heeft geklommen, en ik in veel heb gechipt en op heb geruimd. Een rustig dagje gehad. Chips dumpen bij The Field, Tinkers, en terug naar de zaak.

Dinsdag 21 November 2017, Wederom iets na 7 uur vertrokken vanaf The Yard. Dan, Andy, Rooney & Ik in de Ford Transit met chipper naar Bromsgrove gereden. Waar we langs de weg alleen maar 'liftings' deden, oftewel opkronen boven de weg, geen balanceren en andere dingen, puur opkronen. Daarbij hebben we verschillende soorten gedaan zoals een Libanon Ceder, een Tamme kastanje, Lindes, een uit de kluiten gewassen hulst, Zomereiken, een massieve Corsicaanse den, mega oude taxussen uit 1860 en daarvoor en een Japanse Lariks. Ik heb geklommen, een linde afgebroken, gechipt, opgeruimd en de weg in de gaten houden incl. afzetten met borden, pionnen etc. De chips gedumpt bij The Yard. Rond 5 uur waren we terug.

Woensdag 22 November 2017, Wederom iets na 7 uur vertrokken vanaf The Yard met Dan, Andy, Harry, Robbert en ik. Wederom naar Bromsgrove. Daar hebben we een conifeer gesloopt, meerdere 'liftings' uitgevoerd aan ondermeer honderden jaren oude taxussen. Dit alles voor de middag. Na de middagpauze heb ik met dan een hele oude, in de aftakelingsfase bevonden eik. Deze moest bijna tot het laatste groeipunt worden gereduceerd. Het was een massieve eik op het Kerkhof van Bromsgrove. Helaas bevond in deze eik zich al rot hout, holten en een hardhoutsoort etende houtschimmel. Het hout en de chips gedumpt bij The Field, waarna we terug zijn gekeerd naar The Yard.

Donderdag 23 November 2017, Rond 7 uur vertrokken vanaf the Yard naar Redditch met Andy, Rooney, Dan, Jake, Robbert en Ik. Ontbijtje onderweg gehad bij Ant's Snacks. Eenmaal aangekomen opgesplitst in de volgende teams, Andy met Dan en Jake. En Rooney met Robbert en ik. We hebben in de ochtend een tweetal nog staande wilgenstammen van een vorige dag afgeblokt en opgeladen, samen met het andere hout van Meidoorn wat er nog lag. Dit hebben we meteen gedumpt bij Acorn in Redditch. Daarna zijn we doorgereden naar een Eik vol met waterlot, welke tot de eerste takken en ar allemaal af moesten. Dit bedroeg zo'n 6 meter. Al de takken gechipt, opgeruimd en doorgereden naar een esdoorn waarbij de kroon gedund moest worden, en de boom moest worden opgekroond. Robbert heeft geklommen en Rooney en ik hebben opgeruimd. Daarna zijn we nog naar het andere team gegaan en hebben we hun geholpen met een reductie van een Westerse Plataan en met het chippen en opruimen daarvan. Chips (houtsnippers) en hout gedumpt op The Field en terug naar de zaak.

Vrijdag 24 November 2017, Rond 7 uur met Andy & Jake vertrokken vanaf The Yard, op naar Redditch met een ontbijt bij Ant's Snacks te Bromsgrove. We moesten een grote Kers met 20% reduceren en met 10% dunnen. Daarnaast stond een zomereik die met 20% in de kroon gedund moest worden en waarvan de onderste 3 takken er af moesten worden gezaagd om de tuin van het huis ernaast lichtelijk te ontzien. We hebben de boel opgeruimd en zijn naar Bromsgrove gereden om Dan, Curt, Robbert en Rooney helpen met hout inladen in de 7,5 tons lorry die wij mee hadden. Dit hebben we gedumpt op The Field en we waren rond 17:30 terug op The Yard. Daarna met wat collega's een paar biertjes gedronken.

Zaterdag 25 November 2017, Uitgeslapen tot een uur of 11. Naar de wasserette in Wolverhampton geweest en boodschappen gedaan voor begin komende week. Van 18:00 tot 01:00 nachtwerk gedaan in Wolverhampton aan Stafford Rd. t.h.v. Task Consumer Products Ltd. Daar hebben we een begin gemaakt aan de nog 23 staande bomen die geveld moesten worden. Deze moesten worden versnipperd tot wat mogelijk was en de rest word later afgevoerd. Er was een vergunning vrijgegeven vanuit de gemeente om de straat de gehele nachts af te sluiten van 18:30 tot 05:00, maar tegelijkertijd mochten we maar lawaai maken tot 00:00. Dus na 00:00 was het allemaal opruimen en wegwezen.

Zondag 26 November 2017, Uitgeslapen tot ongeveer 11 uur, niks gedaan, beetje gerelaxt, opgeruimd, zaag vijlen en om 17:30 klaarstaan om in te pakken en weg te wezen. Wederom tot 01:00 gewerkt. Rond half 2 in bed en maandag om 8 uur weer beginnen.

• 28 November 2017 - 22:32

Vlierstede:

Hai , mn vent .Zo weer een goede en leerzame week gehad . De werk tijden zijn gunstig he ? Tjonge in het weekend in de late uurtjes , tja ,dat kan ook gebeuren . Gezellig met collega,s een biertje , borrelnootjes en worst drinken en eten . Maar dat sms om 0.2.30 kon ik wel om lachen . Veel werk plezier komende week . BRRRRRRhet wordt wat kouder. Bram liefs van Opa en Oma XXX ,tot de volgende week . DOEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

• 29 November 2017 - 19:29

Bert Groeneveld:

Ha moat er word hard gewerkt daar in Great Britain das beter dan naar school zo leer je nog eens wat.
    Leuk om zo jullie avontuur bij te houden.