Week 11, Stage Wolverhampton Tree Service - Reisverslag uit Wolverhampton, Verenigd Koninkrijk van Bram Groeneveld - WaarBenJij.nu Week 11, Stage Wolverhampton Tree Service - Reisverslag uit Wolverhampton, Verenigd Koninkrijk van Bram Groeneveld - WaarBenJij.nu

Week 11, Stage Wolverhampton Tree Service

Door: Bram Groeneveld

Blijf op de hoogte en volg Bram

27 Januari 2018 | Verenigd Koninkrijk, Wolverhampton

Maandag 22 Januari 2018, Met Dan, Rich en Robbert naar Trysull, zo goed als om de hoek. Daar stond een gigantische, 3-stammige, es welke afgebroken moest worden. Elke tak moest afgevangen worden, daarom stonden er 3 dagen voor deze klus. Het voorliep spoedig, Dan zat in de boom en Rich, Robbert en ik op de grond, afvangen, sturen, en versnipperen. Mooi op tijd terug om 5 uur. Uiteraard weer naar de pub voor een pint van 3,55 naar 2,50 pond. Mooi op tijd weer terug bij t huisje en mooi geslapen.

Dinsdag 23 Januari 2018, Weer terug naar de zelfde klus in Trysull. Het ging super en aan het eind van de dag stond er nog maar 1 stam. Weer rond 5 uur terug aan de zaak.

Woensdag 24 Januari 2018, met Bert en Justin naar Tamsworth, bij een pub coniferen trimmen en reduceren in lengte. Een laurier vellen en een hoekje met meidoorn terug brengen tot achter het hekwerk. Rustige dag en rond 4 uur waren we terug. Toen hebben we alle gereedschappen klaargemaakt voor donderdag en vrijdag, want we zijn naar Hull geweest, en bleven daar voor de nacht slapen, dus 3 keer dubbelchecken of we alles hebben. Iets na 5'en alles op slot gedaan en gedoucht voor het uit eten gaan.

Donderdag 25 Januari 2018, Om half 6 met Justin en Robbert vertrokken naar Hull, onderweg Bert opgepikt en iets na 10'en waren we in Hull. Daar moesten we 1 grote Italiaanse populier afbreken, 2 grote platanen en 1 kleine plataan en 3 kleine Italiaanse populier weghalen. Daar stonden 2 dagen voor. Om 10 uur meteen begonnen, Ik heb een grote plataan klimmend afgebroken en de stam geveld, Robbert heeft een kleine Plataan afgebroken. Bert heeft wat gewicht van de Italiaanse populier afgehaald en hem daarna diagonaal over de parkeerplaats bij de pub geveld. Deze was ongeveer 40 meter hoog. Naderhand bij de pub een pint gehad, op naar het hotel, kamer gezien, klaar gemaakt en naar de pizza tent voor avond eten, en 2 pints naderhand. Op de hotelkamer de film Shawshenk Redemption gekeken en rond 12 uur gaan slapen.

Vrijdag 26 Januari 2018, met hetzelfde team om 8 uur het hotel verlaten, de klus was op 5 minuten afstand rijden. De laatste stukken hout verzaagd, en Justin heeft de laatste plataan beklommen en afgebroken. Alles bij elkaar geharkt, de chips verspreid en de stobben vergiftigd met glyfosfaat. Netjes opgeruimd en alle zooi meegenomen. Bert heeft nog een berk geklommen die niet op het programma stond, maar voor 4 pints wou die het wel doen, en dat was een deal met de manager. Alles ingepakt en op naar het veld om de chips te dumpen. Rond een uur of 10 waren we in de poolbar voor een pint.

Zaterdag 27 Januari 2018, Niks gedaan, lekker uitgeslapen, gegeten en naar de pub.

Zondag 28 Januari 2018, Uitgeslapen, opgeruimd en schoongemaakt. S'avonds uit eten en naar de pub. En rond een uur of 11 naar bed.

• 27 Januari 2018 - 19:17

Volgende Bedrijf:

Wat een knoert van een es. Dat was zeker een hele klus. Maar jullie boffen ,de pint was gezakt in waarde , proost. Op naar Hull ,met overnachting ,keer wat anders vent. Lekker klimment aan het afbreken, prachtig. Hotelkamer filmpie kijken , keer wat anders. Volgende dag lekker vlot gegaan Ha , ha, voor 4 pints ,doe je wat Zo Bram ,dat was deze week. Geniet maar van jullie laatste weekend, jammerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. 5 Dagen stage ,dan zit het erop . Maar het is daar voor jullie zo supper werken en onderling reuze gezellig, beter kon het niet zijn .Een oer gezellige afscheids avond alvast .3 FEBRUARI , GOEDE THUIS REIS , MET ROBBERT ,VELE KM. KALM AAN . WELKOM THUIS JONGENS. BRAM lief ,TOT KIEK VENT . XXX

• 28 Januari 2018 - 22:57

Bert Groeneveld:

Ha bram weer een mooi verslag en veel variatie in de werkzaamheden.
    Dit is toch wel een super stage veel klimwerk op diverse lokatie's uitgevoerd op veel verschillende boomsoorten en vele manieren van reduceren of snoeien of plat leggen mooi man.
    En niet onbelangrijk een goed team van werklui met de juiste klik op en na het werk ook heel belangrijk.
    Grt oe moat .