Stage Wolverhampton Tree Service Week 5 2018 - Reisverslag uit Wolverhampton, Verenigd Koninkrijk van Bram Groeneveld - WaarBenJij.nu Stage Wolverhampton Tree Service Week 5 2018 - Reisverslag uit Wolverhampton, Verenigd Koninkrijk van Bram Groeneveld - WaarBenJij.nu

Stage Wolverhampton Tree Service Week 5 2018

Door: Bram Groeneveld

Blijf op de hoogte en volg Bram

02 Oktober 2018 | Verenigd Koninkrijk, Wolverhampton

Maandag 1 Oktober
Met Andy en Robbert om 7 uur aan de zaak, inpakken en wegwezen om zo veel mogelijk verkeer te ontwijken als we de drukke stad Birmingham in moeten voor een klus bij een Pub genaamd Bear + Staff. Hier moesten we elke honderden meters gemengde haag reduceren en trimmen, en een aantal kleine boompjes weghalen + een grotere Esdoorn reduceren en wegnemen van de telefoonkabels en een grote telefoonpaal. Hier waren we oprijd mee klaar en om 17:00 waren we terug op de zaak. Eenmaal thuis snel eten, en de schuur in verder met de tafels. Wederom om 9 uur naar binnen en douchen en lekker bij de kachel zitten.

Dinsdag 2 Oktober
Wederom om 7 uur aan de zaak, ditmaal met Rich, Dan, Robbert en Andy. Samen richting Cannock met de 7,5 Ton Lorry, de Land Rover met Tracked Chipper (Versnipperaar op rupsen) en de Unimog met kraan. Hier hebben we een 3 daagse klus geklaard in 2 dagen. We moesten meerdere bomen weghalen, van 10 meter hoog met een diameter van 30 cm, tot aan grote wilgen van 25 meter hoog en diameter van 125 cm. Helaas viel rond kwart over 2 de druk op de koppeling weg waardoor we niet konden schakelen, dus wachten op de monteur. Ondertussen wachtte Rich op de monteur, moesten Robbert en Dan naar een andere klus en Andy en ik moesten met de Unimog met groot zwaar hout terug naar The Field om te tippen. S'avonds ff de schuur in, eten, weer terug de schuur in en voor de kachel het blog bijwerken met een biertje.

Woensdag 3 Oktober
Om half 8 met Justin en Robbert vertrokken van de zaak om in Wombourne by the Brook een aantal kleine klusjes hier en daar te doen. Daar waren we rond half 11 mee klaar. Daarna om 11 uur naar Wednesfield gereden, net buiten Wolverhampton aan de andere kant van de stad. Daar moesten we bomen en hagen over een lengte van 120 meter minstens 1,5 á 2 meter vrijzagen van het gebouw en het dak ervan. Dit hield ook in dat er geklommen moest worden om bomen op te kronen en waterlot te verwijderen. We waren redelijk oprijd terug, iets voor 5'en. S'avonds niet zo veel gedaan.

Donderdag 4 Oktober
Met Dan en Robbert naar Kiddieminster gereden om +- 10 grote en kleine eiken en een gewone esdoorn weg te halen op een 'op instorten staande ' heuvel weg te halen. Een aantal takken / bomen konden er zo af, een aantal moesten afgevangen worden. Robbert heeft er een aantal zo afgebroken, Dan en ik hebben er een aantal afgevangen/afgebroken. Tussen de middag een dikke burger gehaald bij de pub, althans, dat was de verwachting. T was n beetje 'n skroal ding' zoals we dat thuis zouden zeggen. Een half uurtje overgewerkt en na thuiskomst meteen de schuur in en verder werken aan de tafels. Ik heb de mijne gelakt, en deze ga ik als bedankje aan Bob geven voor ons verblijf als we weg gaan, en de tafel die mee naar huis gaat, komt mee als een ikea tafeltje, maar dan net een wat hogere kwaliteit. Rond half 10 naar binnen, douchen, eten en sloapn.

Vrijdag 5 Oktober
Wederom met Dan en Robbert naar Kiddie vertrokken om de klus af te maken. Incl. opruimen etc waren we rond half 3 klaar. Toen hebben we nog even een drankje gekregen van de pub en hebben we wat boeken op ons vakgebied (in het engels) uitgewisseld, doorgebladerd en doorgelezen. S'middags de zagen schoongemaakt, de bus gewassen, de werkschuur opgeruimd en schoongemaakt aangezien alles onder een paar MM stof zat, en de houtklem op de kraan gezet voor zaterdag. S'avonds een poar drinkn en Die Hard 4.0 gekeken.

Zaterdag 6 Oktober
Om half 8 begonnen met werk, stamhout sorteren om te verzagen in planken voor een huisje. Rond half 2 middag eten gehad en de rest van de dag verder gewerkt tot 5. S'avonds chinees gegeten op de kosten van de baas en bij de kachel gezeten met een pilsje.

Zondag 7 Oktober
Geslapen tot een uurtje of 8, John geholpen met wat OSB platen verplaatsen en met de kleinkinderen van Bob naar de voetbal geweest omdat hij wat anders had gepland. S'middags de Groene Transit van binnen en buiten schoongemaakt en met de oale leu aan de telefoon gehangen. S'avonds biertje drinken bij de tv en Hawaii Five-0 gekeken tot 23:00 uur.

• 02 Oktober 2018 - 19:15

23.00 Uur:

Verkeer dat is wat .Maar lekker bezig geweest .Tjonge heel wat materiaal ,dan ook nog pech ,vent wat leer je veel . Leuk werk , tafels maken , keer wat anders .Brrrrrrrrrrrr dan lekker voor de kachel , fris is het . Nog veel werk plezier deze week . Lieve groet van ons XXX

• 03 Oktober 2018 - 15:17

Bert Groeneveld:

Ha moat,weer helemaal bijgewerkt zie ik.
    Het valt wel op dat jullie veel pub's als klant hebt toeval of ni? Ha ha.
    Grapje ik zie wel dat het goed gaat veel plezier verder.

Grt pa,

• 06 Oktober 2018 - 20:11

Bert Groeneveld:

Ha moat alles weer mooi bijgewerkt en een mooie week gehad.
    Fijn weekend.
    Grt pa.

• 07 Oktober 2018 - 06:10

Mams:

Ha manneke, fijn om elke week te lezen wat jullie allemaal doen.
    Bijna elke avond druk met de tafels maken, nieuwe uitdaging erbij
    Je vermaakt je prima
    Xxx mams

• 07 Oktober 2018 - 15:23

Bekend Plekkie:

Bram ,zo we zijn weer bij, heel wat werk verricht. Zelfs IKEA komt om de hoek kijken , ha , ha .Goed zo vent . Leuke baas , mmm .Nu lekker onderuit met een pilsje , ja je keel goed nat houden . Op naar weer een drukke werk week .Dus bie tiet sloapn. Succes mn vent . Lieve groet van je grootjes . XXX

• 11 Oktober 2018 - 07:44

Wind En Regen ?:

Hai vent ,wordt het werken met regen kleding ? Oef , harde wind , zwiepende bomen . Zo lijkt het , komende dagen . s,avonds lekker bij de kachel .Benieuwd hoe je werk weer is verlopen . Liefs vanuit een zonnig Enschede , xxx DOEIIIIIIIII