Stage Wolverhampton Tree Service Week 4 2018 - Reisverslag uit Wolverhampton, Verenigd Koninkrijk van Bram Groeneveld - WaarBenJij.nu Stage Wolverhampton Tree Service Week 4 2018 - Reisverslag uit Wolverhampton, Verenigd Koninkrijk van Bram Groeneveld - WaarBenJij.nu

Stage Wolverhampton Tree Service Week 4 2018

Door: Bram Groeneveld

Blijf op de hoogte en volg Bram

24 September 2018 | Verenigd Koninkrijk, Wolverhampton

Maandag 24 September 2018
Om half 8 aan de zaak aangekomen en met Rich en Robbert de lorry ingepakt en de chipper aangekoppeld. Met maar 10 min ver weg naar Wombourne om 8 coniferen te vellen en te versnipperen. Ze waren ongeveer 5 meter hoog, maar heel compact, met veel hout wat door de versnipperaar moest. Hierdoor hadden we de lorry rond de middag vol gechipt. En moest Rich deze gaan legen tussen de middag, en nog wat andere gereedschappen ophalen van de zaak. Na de middag al het hout uit de achtertuin gehaald, en alles opgeruimd. Daarnaast nog een hulst en een andere cultivar van een japanse esdoorn terug genomen tot aan de schutting. Ook hebben we een Noorse Esdoorn opgekroond, en grote tegels rondom te coniferen stobben weggehaald zodat deze stobben op een ander moment deze week gefreesd kunnen worden. We waren rond 4 uur terug op de zaak en hebben we alle zagen schoongemaakt en geslepen. Na werk doorgereden naar de winkel en boodschappen gedaan. S'avonds even met Bob overlegd over de plannen voor morgen, aangezien we naar zijn bos in Bridgnorth moeten om hout te vellen en uit te slepen met de Unimog + bosbouwlier. S'avonds bij de kachel en tv, en optied sloap'n.

Dinsdag 25 September
I.p.v. met de Unimog naar Bridgnorth te gaan moesten we naar The Yard om met Rich en Andy in Wombourne bij het kleine riviertje een aantal grote wilgen welke stormschade hadden opgelopen. S'middags moesten Rich en Andy weg waarna wij de boel hebben afgemaakt. S'middags moesten wij naar een Call Out in Perton waarbij we een omgevallen boom dicht bij een school moesten opruimen. Na werktijd de bus heringedeeld en opgeruimd. Rond een uur of 8 naar The Yew Tree Inn gereden in Wolverhampton voor avondeten met Justin, Andy, Bert, Shaw en Billy. Rond 10 uur naar huis gegaan.

Woensdag 26 September
Wederom naar Wombourne, bij het riviertje met Rich om de 2 grote wilgen met een diameter van 60/70 cm op 6 meter hoog af te zagen. Eerst heb ik bij de voorste wilg een aantal takken afgehaald, toen afgedaald naar 6 meter, en daar heb ik de wilg geveld. Na de middag heeft Rich de andere wilg afgebroken. S'avonds bij de kachel en op tijd naar bed. De volgende dag om 6:30 op de zaak.

Donderdag 27 September
Om half 7 aan de zaak, begonnen met inpakken vd transit en het klaarmaken vd versnipperaar. Na een rit van dik 2 uur kwamen we aan in Osbaston, Nunaeton. Daar moesten we een hele rij bomen opkronen, met name het over de buren hangende gedeelte. Hier waren we rond half 2 mee klaar. Toen zijn we naar The Field gereden om snippers te dumpen etc. Daar nog even Marcus geholpen en Justin en Andy geholpen met het uitladen van hout. S'avonds de Mulcher met Bob uitgeprobeerd tot een uur of 8. S'avonds de kachel weer aan en tv kiekn.

Vrijdag 28 September
Een grote Plataan moest voor een deel worden afgebroken, het andere deel moest/kon geveld worden. Ik heb geklommen en Andy heeft hem geveld. Later heeft Dan de Unimog gebracht en hebben Robbert en ik hiermee het grote en zware hout opgeladen en weggebracht. Hier waren we rond 3 uur mee klaar. Van een uur of 4 tot 9 s'avonds hebben Robbert en ik groenafval zoals kleine takken, gras, blad, zaagsel, schors, schuttingplanken etc gemulchd in de mulcher. Robbert voerde hem met de kraan en trok alles uit elkaar. Ik stond er met de hooivork naast en schepte alles in de machine om te voorkomen dat er grote stukken hout, plastic, ijzer en beton in de machine kwamen. Tussendoor snel naar de Fish & Chips zaak om avond eten te halen.

Zaterdag 29 September
Om half 8 begonnen met het zagen van brandhout. Groot rondhout met diameters van 70 cm en groter moest tot brandhout worden verzaagd. Dit hebben we tot een uur of 2 gedaan. We hebben een paar beste ladingen gedaan zodat anderen even vooruit kunnen met het kloven. Smiddags naar de winkel in Wombourne om boodschappen te doen en daarna van een Wellingtonia (Mammoetboom) schijven gezaagd om een tafel van de maken. Ook hebben we van een mooie schijf van een es een tafel gemaakt. De eerste 2 bladen (schijven) zijn nu klaar en zondag gaan we er mee verder. S'avonds lekker thuis bij de kachel wat doen voor school en een biertje drinken.

Zondag 30 September
Uitgeslapen tot half 10, ontbeten en naar buiten, een mooie stam van een mammoetboom uitgezocht en deze tot +- 8 dikke planken en 10 balken verzaagd. De stam was ietwat te kort voor de zaagbank dus hebben we even wat moet proberen en moeten improviseren, maar het is gelukt. S'avonds begonnen met schuren etc. Om 9 uur naar binnen gegaan en gedoucht, afgewassen en een biertje gedronken bij de kachel en Hawaii Five-0 gekeken.

• 24 September 2018 - 19:00

Goedzo:

Hai mn vent .Zo weer veel gedaan met je werk vrienden .We zijn weer op de hoogte , fijn .Morgen naar Bob zn bos mooi bezig dan , succes . Sloap ze. En optied weer opstoan ,trrrrrrrrrrrrrring .AJUUUUUUUU xxx

• 29 September 2018 - 20:28

Bert Groeneveld:

Ha moat,weer een drukke week gweest en ook nog op zaterdag gewerkt.
    Ik zeg goed bezig en ook meubelmaker als hobby mooi.
    Get pa

• 30 September 2018 - 07:36

De Oudjes:

Hai mn vent ,ja de storm heeft weer werk gebracht .Wat zijn jullie deze dagen druk geweest en hoog in de boom ,super voor jou. Zaterdag zagen en van een mooie schijf een tafel gemaakt , klasse .Moe maar weer een voldane werkweek . Zondag , oei ,weer bezig ,vanavond weer onder het genot van een biertje , heerlijk bij de kachel .Morgen fit weer op ,kijken wat het deze week weer geeft . Succes Bram .Oma vond het zo fijn om je te zien zwaaien naar ons .Lieve groet van hier XXX Tjuuuuuuuuuuus