Week 4, Stage Wolverhampton Tree Service - Reisverslag uit Wolverhampton, Verenigd Koninkrijk van Bram Groeneveld - WaarBenJij.nu Week 4, Stage Wolverhampton Tree Service - Reisverslag uit Wolverhampton, Verenigd Koninkrijk van Bram Groeneveld - WaarBenJij.nu

Week 4, Stage Wolverhampton Tree Service

Door: Bram Groeneveld

Blijf op de hoogte en volg Bram

05 December 2017 | Verenigd Koninkrijk, Wolverhampton

Maandag 4 December 2017, Met Rich & Jake rond half 8 vertrokken vanaf the Yard. Op naar Kiddie. (Kidderminster) Breakfast gehad bij de Mc. Donalds te Kidderminster. Daarna hebben we 2 grote coniferen gekapt. Jake heeft een conifeer gedaan, ik de andere. De mijne was complexer, meerstammig en een deel hing boven een schuur, en ook nog een gammele schutting. Deze met anderhalf uur naar de vlakte gewerkt, en alles gechipt tot 6". De rest in goed tilbare blokken gezaagd en op het laatst achter in de 7,5 tons lorry gegooid. Onderweg naar huis nog 2 lekke banden gehad doordat er zich een stuk hout bevond tussen de dubbellucht linksachter. We moesten daardoor wachten op Wombourne Tyres om de banden te komen vervangen. Eenmaal terug was het te donker om nog chips en hout te gaan dumpen dus dat maar dinsdag ochtend meteen doen. Na werktijd tegen kwart voor 8 met Dan, Bert en Robbert naar de Pub geweest. Voetbal kijken, de Wolves moesten namelijk spelen tegen Birmingham Fc. We zouden voor een biertje bij de voetbalwedstrijd gaan maar dat eindigde bij de pizzaboer om 12 uur...

Dinsdag 5 December 2017, Iets voor half 8 weggereden, chips en hout gedumpt bij the field. Door naar Kiddie. Daar 1 redelijke acacia van 50 centimeter met een gigantische stormschade afgebroken en daarna geveld. Nog geen 90ft. daarvandaan een gigantische acacia afgebroken en de kale stam ervan geveld. Deze was kort op de meter.
Hier kwam een gigantische lading hout vanaf, welke door anderen opgehaald zal worden. Ook hebben nog een Kwets, oudere ondersoort van de pruim, gekapt aangezien deze onder houtetende schimmels zat en al dood was. S'avonds cheeseburgers gegeten. Rond 10 uur naar bed gegaan.

Woensdag 6 December 2017, Met Robbert in de Toyata rond half 8 weggereden, achter Justin, Bert en Harry aan die zich in de transit bevonden. We reden naar Kidderminster om daar op de zelfde locatie als maandag nog een conifeer weg te halen. De insteek was om deze te slopen met klimtechnieken, maar na een kijkje van Bert was het net zo makkelijk om deze in een keer aan de vlakte te gooien door hem gewoon te vellen. Hiervoor moesten we wat staken van een aantal wilgen verwijderen en Justin is er in geklommen om een trektouw bovenin vast te maken. Bert heeft de boom geveld. Deze heb ik daarna uitgesnoeid en in blokken gezaagd. Justin, Bert, Harry & Robbert brachten alles naar de chipper toe. Ik heb daarna nog met de bladblazer alles schoon geblazen. Toen zijn we hout en chips wezen dumpen bij de gemeentelijke stortplaats, niet zonder slag of stoot. Daarna hebben zijn Robbert en ik naar de acacia terug gegaan en hebben we het hout in stukken gezaagd en op een bult gegooid, het hele grasveld schoongemaakt en alle zaagsel en troep meegenomen. Daarna zijn we terug naar de Yard. Waar we mooi strak om 5 uur aan kwamen rijden.

Donderdag 7 December, 2017 ben ik met Justin, Harry en Robbert weer naar Kidderminster geweest. Ontbijt gehad bij de MacDonalds.
Op naar de klus, kwamen we aan, bleek dat we minimaal de lorry nodig hadden en meer mensen. Dus wij doorgereden naar een andere klus in Kidderminster. Toen we deze klaar hadden zijn we naar de MacDonalds geweest voor lunch, en hebben we na de lunch een groep westerse platanen ongekroond en het dode hout verwijderd. Daar opgeruimd en rond 5 uur weer terug bij the Yard.

Vrijdag 8 December 2017, Naar Alveley, Bridgenorth gereden voor een reductie van een grote Es. Daaronder liepen hoogspanningskabels, en deze zouden uitgeschakeld moeten worden voor de dag. Echter vonden ze het te gevaarlijk om op een ladder te gaan staan met de zware sneeuwval, en voor ons was het te glad om fatsoenlijk en veilig ons werk te kunnen doen. Daarom werd deze klus afgeblazen en gingen we naar Kidderminster om daar een ander team te helpen. Echter waren we door de hevige sneeuwval pas rond 12 uur in Kidderminster. Waardoor we daar 1 ding hebben kunnen doen. Geluncht bij de KFC en terug naar de Yard. Vanuit daar zijn we doorgereden naar een Veldesdoorn om deze te reduceren met een dikke 2ft. (60cm) Toen we die klaar hadden en we 2 koppen koffie van de beste man hadden ontvangen zijn we naar het huis gegaan van Bob, om daar hout te kloven voor de kachel. We zijn op tijd gestopt en waren rond 16:30 klaar. Na werktijd zijn we naar de pub geweest en hebben we daar een paar pints gedronken en hebben we een paar potjes pool gespeeld. Thuis nog wat gedronken, en naar bed met de instelling om uit te slapen.

Zaterdag 9 December 2017, Uitgeslapen tot 11 uur. Rustig ontbeten, met de stofzuiger rond geweest. Opgeruimd, de afwas gedaan en de was verzameld. In de Middag naar TFM geweest, de allergoedkoopste leverancier van diverse merken zagen. Hier hebben we een nieuwe Husqvarna 550XP en een Husqvarna T540XP II gekocht. S'avonds weer naar de Poolbar in Wombourne geweest.

Zondag 10 December 2017, Uitgeslapen tot ongeveer 11 uur, de boodschappen bij Sainsbury's gedaan en de was in Compton, Wolverhampton gedaan. Thuis de boel provisorisch opgehangen aan een paar klerenhangers en een waslijn dwars door het huuske. Rond 4 uur sunday carvery gehad bij The Newbridge Inn met Justin en Andy. Ik hard een large Yorkshire pudding met turkey, gammon, sausage en beef. Daarbij fries, mashed potatoes en pies met gravy.
(Yorkshire pudding met kalkoen, vlezige bacon, worstjes en rund. Daarbij frietjes, aardappelpuree, doperwtjes en jus) Na het eten wederom naar de Pool Bar in Wombourne geweest tot ongeveer half 11.

• 05 December 2017 - 21:03

5 December:

Werk Pieten ,wat hebben jullie weer veel werk verricht , heuswaar. Maar 2 lekke banden door pepernoten ,hoe kwamen die daar ? Voetbal kijken in de Pup . Op naar de pizzaboer , jullie avond kon niet meer stuk .Maar nu is het heerlijke avondje gekomen ,genieten van warme chocomelk ,speculaas en marsepijn . MMMMMMMMM dat smaakt fijn . Een lieve groet van Piet en Sint . Die je werk belevenis , het einde vindt . Nog veel werk plezier ,deze week . XXXXXXXXXXXXXX

• 09 December 2017 - 15:17

WITTE WERELD:

Zo jongens , goed je werk weer gedaan , puf , puf , heerlijk in een witte wereld . Maar veiligheid boven alles , jam ,mer dan .MacDonalds , lekker smullen .En een bakkie leut krijgen , doet goed .Bob blij, effen een pints tjonge. Potje polen ,zo te lezen ,vermaken jullie je wel . Werk aan kant . Nu genieten van het weekend .Bram een lieve groet van ons ,xxxxxxx het is hier een witte wereld , heerlijk om even in de sneeuw vlokken te lopen , wel wat nat . Nog veel werk plezier , volgende week .Zeker oppassen .DOEIIIIIIIIIIIIIIII.

• 11 December 2017 - 16:28

Oma :

Ha die Bram ,
    ik hoop dat het nu wel goed gaat,
    het is heel leuk om jullie zo te kunnen volgen en te zien wat jullie zoal aan het
    doen zijn,en dat is aardig wat,al die bomen namen ken ik niet .
    blijft daar toch nog wel een boom staan?

• 11 December 2017 - 17:19

Oma :

Ik weet niet wat er mis gaat maar dit is poging 4 en ik hoop dat nummer3 goed is gegaan.
    zo te zien verzetten jullie veel werk ,blijft er daar nog wel een boom staan?
    jullie doen ook veel ervaring op,samen heb je ook de nodige ontspanning en plezier.
    Maak er nog een leuke tijd van en doe voorzichtig.
    Met die sneeuw kunnen jullie toch niet werken?
    Tot ziens.......xxx Oma.