Week 3, Stage Wolverhampton Tree Service - Reisverslag uit Wolverhampton, Verenigd Koninkrijk van Bram Groeneveld - WaarBenJij.nu Week 3, Stage Wolverhampton Tree Service - Reisverslag uit Wolverhampton, Verenigd Koninkrijk van Bram Groeneveld - WaarBenJij.nu

Week 3, Stage Wolverhampton Tree Service

Door: Bram Groeneveld

Blijf op de hoogte en volg Bram

29 November 2017 | Verenigd Koninkrijk, Wolverhampton

Maandag 27 November 2017, Vanwege het nachtwerk op zaterdag en zondag zijn we een half uur later dan normaal begonnen, 8 uur dus. Ik ben met Andy en Robbert naar The Field gereden, waar we chips hebben gedumpt van de zondag die nog in de bak van de Transit & Hilux zaten. Deze heeft Andy bij elkaar geschoven met de shovel. Robbert en ik moesten takhout chippen met de Tracked Chipper. (Op rupsen vanwege de modder) Dit hebben we tot ongeveer de middag gedaan, waarna we met z'n 3en naar Stafford Rd. reden, waar het nachtwerk was uitgevoerd. Daar heeft Andy de verrijker opgehaald en terug gereden, en ik en Robbert hebben 2 vrachten hout opgehaald met de Ford Transit. Later is Andy nog terug gekomen met de Hilux + aanhanger. Rond 4 uur waren we klaar, en terug bij The Yard.

Dinsdag 28 November 2017, Rond 7 uur met Rooney vertrokken naar Birmingham. Een freelancer die af en toe voor WTS werkt was direct naar locatie gereden. We deden werk voor Birmingham City Council, de gemeente dus. Daar moesten we een coniferen laan opkronen en de overhangende takken van een Libanonceder reduceren tot een groeipunt over de vangrail. Daardoor werd de benodigde doorrijhoogte behaald.

Woensdag 29 November 2017, Om 7 uur zijn we begonnen met het verwisselen van de chipperbladen. Rond half 8 ben ik met Rooney vertrokken vanaf The Yard, naar de zelfde klus als dinsdag om deze af te maken. Wederom samen met de freelancer de klus geklaard. De chips gedumpt op The Field & tegen half 5 waren we weer terug op The Yard.

Donderdag 30 November 2017, Lekker een dagje dichtbij aan het werk, gewoon normale tijd begonnen, om half 8. In Wolverhampton bij een particuliere klant een haag van vuurdoorn met een paar laurieren moeten reduceren naar 7 ft. (2,10 meter) Op sommige plaatsen bedroeg de hoogte van de gemengde haag over de 3,5 meter. Buitenom eerst met de ladder het een en ander weggezaagd, daarna de ladder in de tuin neergezet, en over de schutting in de haag geklommen. Het werkte sneller, fijner en beter om er in te staan dan met de ladder ervoor, echter kan ik me geen een plek bedenken waar zo'n rotdoorn mij niet te pakken heeft gehad. We hadden weinig chips dus hebben we ze niet gedumpt bij The Field aangezien we met de 7,5 tons lorry waren. Om 5 uur waren we klaar.

Vrijdag 1 December 2017, Wederom een dagje kort bij The Yard, 15 minuten rijden. Zelfde klus als donderdag. Deze afgemaakt en opgeruimd, en door naar een andere klus met Dan, Jake, Bert, Robbert en ik. Hier hebben we omdat het al laat was 1 van de 2 bomen kunnen opkronen en kunnen trimmen. Wederom om 5 uur klaar. Thuis Pasta gekookt en op tijd naar bed gegaan.

Zaterdag 2 December 2017, Uitgeslapen tot ongeveer 10 uur. Relaxed wakker geworden. Ontbeten, relaxen en het huisje van kant gemaakt. S'avonds bij de Waggon & Horses gegeten en een pint gedronken. Heerlijke 20oz. mixed grill met rund, varken en lam verorberd. Op de terugweg langs Sainsbury's gelopen en een doos Stella Artois gehaald. Die meteen koud gezet en eentje getest. Daarna hebben we de auto van Dan ingepakt met rood-wit afzetlint als kerstcadeautje. Eind van de avond kwamen er een stuk of 6 collega's terug van nachtwerkzaamheden aan Stafford Rd, daar hebben we nog een biertje mee gedronken. Rond 1 uur naar bed gegaan.

Zondag 3 December 2017, Wederom uitgeslapen tot 10 uur. Op het dooie gemakje ontbeten en klaargemaakt. De was en boodschappen gepakt en door naar Sainsbury's en daarna naar de wasserette. Bij de wasserette kwamen we Dan nog tegen, hij heeft een 4-pack Grolsch voor ons weten te scoren. Onderweg terug nog even een stop gemaakt bij Bramstead Avenue voor een foto. Thuis pannenkoeken gegeten, en rond half 11 gaan slapen.

• 30 November 2017 - 15:32

Donkere Dag :

Tjonge , even rommel op ruimen .zie zoveel namen voorbij komen , waarmee je werkt , weer druk bezig ,zijn jullie ,ga zo door .s,AVONDS moe en voldaan . Stoere knapen . AJUUUUUUUUUUUUUUU XXX

• 01 December 2017 - 20:51

Rimkje:

Joepie ,iets langer kunnen slapen .Auwwwwwwwwwwww die rotdoorn , kusje erop ? hi, hi .Maar weer goed werk verricht . Bram en Robbert fijn week - end .Klusjes doen , even naar de Pup ? Weer met frisse moet , een nieuwe week in . Gezellig om je te volgen mn vent . LIEFS XXXXXXXXXXX