Week 8, Stage Wolverhampton Tree Service - Reisverslag uit Wolverhampton, Verenigd Koninkrijk van Bram Groeneveld - WaarBenJij.nu Week 8, Stage Wolverhampton Tree Service - Reisverslag uit Wolverhampton, Verenigd Koninkrijk van Bram Groeneveld - WaarBenJij.nu

Week 8, Stage Wolverhampton Tree Service

Door: Bram Groeneveld

Blijf op de hoogte en volg Bram

20 Januari 2018 | Verenigd Koninkrijk, Wolverhampton

Maandag 1 Januari 2018, Thuis, bijkomen van de dag en de nacht ervoor.

Dinsdag 2 Januari 2018, Rond half 10 de trein richting AMS en iets na 2 uur geland op BHX. Opgehaald door Bob welke ons heeft meegenomen naar zijn huis, waar de Peugeot stond. Deze hebben we terug naar de zaak gereden. Wat spullen uitgepakt en dat was het. Redelijk op tijd naar bed gegaan.

Woensdag 3 Januari 2018, Met Bert, Robbert, Rooney, Harry en ikzelf om half 8 vertrokken richting Wellington. Daar stonden bij een paar leegstaande huizen een stuk of 15 grote coniferen tot zo'n 22 meter lang onderaan de helling. Deze moesten in 3 dagen neergehaald worden en alles moest gechipt worden, en het hout moest afgevoerd worden. Een start gemaakt in de hoek, een paar zonder stuurlijn geveld, en een paar met stuurlijn. Een lange sleep om de takken van achterin de tuin naar de voortuin te krijgen waar de chipper zich bevond. Iets na 5'en waren we terug.

Donderdag 4 Januari 2018, Ingepland voor 7:30 om terug te gaan naar Wellington, last minute werd deze de avond ervoor veranderd naar 6:30, om naar Wootton Wawen te gaan op een spoedklus. Daar was een dubbelstammige Lawson Cypres met een plakoksel onderaan uitgebroken, en in een Laburnum gevallen. Hierdoor moesten deze beide weg, en moest de andere stam afgebroken worden door middel van klimtechnieken. Rond 2 uur waren we klaar, lange rit terug en chips en hout dumpen bij Tinkers, Al met al om 5 uur weer terug.

Vrijdag 5 Januari 2018, Terug naar Wellington met Robbert, Andy, Jake, Bert en Harry. Er stond nog 1 conifeer, de allergrootste. Daarnaast lagen er nog 3 7.5 tons ladingen met hout voor de lorry klaar om naar een vriend van Bert te gaan. Ik ben in de laatste conifeer geklommen, en heb daar een stuurlijn ingemaakt welke daarna aan de tracked chipper zou gaan. Jake wou de conifeer vellen, maar wij & vele anderen hanteren een gezegde welke als volgt gaat; climber makes the cut. Wat in principe staat voor, wie de boom klimt voor welke reden dan ook, mag hem ook vellen. Daar was die iets teleurgesteld over maar shit happens vertelde ik hem :). Rond 4 uur waren we klaar en zijn we terug gegaan naar de Yard.

Zaterdag 6 Januari 2018, Uitgeslapen, zagen schoongemaakt, ons verblijf opgeruimd en schoongemaakt, en naar de supermarkt geweest in de namiddag. S'avonds naar de poolbar met Bert, Robbert en Bisson.

Zondag 7 Januari 2018, Wederom uitgeslapen, gechillt, klimspullen gecontroleerd en s'avonds voor wat eten en een pint met Justin, Andy en Robbert.

• 20 Januari 2018 - 23:28

VERGETEN ?:

Ach vent ,heb je met onzichtbare inkt geschreven ,ha,ha, moeilijk te ontcijveren.

• 21 Januari 2018 - 16:13

NIEUWE START IN 2018:

Bram ,goed begonnen met de grote coniferen .ja dat is even bezig zijn.Spoedklus oooh vroeg op .Tjonge ,klimtechnieken uit proberen , net wat voor jou , joepie. Zo we zijn weer op de hoogte mn vent. Fijne werk week . Liefs van de oudjes ,die het nog goed doen , hoy . XXX

• 21 Januari 2018 - 19:53

Marjolein:

Zo te lezen kunnen jullie straks zo instromen in de ETW-opleiding. Geweldig om zo mee te werken in een bedrijf ben benieuwd of het ook echt anders werkt dan in Nederland! Tot snel mannen!!

• 23 Januari 2018 - 20:21

Bert Groeneveld:

Jullie kunnen de zaak daar zo overmemen je hebt alles onder controle.
    Keep on going