Stage Wolverhampton Tree Service Week 1 2018 - Reisverslag uit Wolverhampton, Verenigd Koninkrijk van Bram Groeneveld - WaarBenJij.nu Stage Wolverhampton Tree Service Week 1 2018 - Reisverslag uit Wolverhampton, Verenigd Koninkrijk van Bram Groeneveld - WaarBenJij.nu

Stage Wolverhampton Tree Service Week 1 2018

Door: Bram Groeneveld

Blijf op de hoogte en volg Bram

04 September 2018 | Verenigd Koninkrijk, Wolverhampton

Maandag 3 September
Om 6 uur s'morgens vertrokken richting Wolverhampton. Om kwart over 11 aangekomen in Duinkerken om vanuit daar om 12 uur s'middags te vertrekken naar Dover met de ferry van DFDS. Deze overtocht duurde 2 uur. Na 2 uur varen kwamen we aan in Dover, echter eenmaal aangekomen, ging de tijd weer een uurtje terug. Dus was het in plaats van 2 uur, nog maar 1 uur. Rond kwart over 1, Engelse tijd, waren we van de boot af en weer aan het rijden aan de linkerkant van de weg deze keer. Om kwart voor 6 aangekomen bij de zaak en al een aantal bekenden van vorig jaar al gesproken. Rond 7 uur zijn we doorgereden naar het huis van de baas waar we dit jaar zullen verblijven. Eenmaal we alles hadden uitgepakt was het al half 8 geweest. Rond kwart voor 8 zijn we naar de bekende chinees in Wombourne gereden waar we vorig jaar ook geregeld kwamen. Daarna door naar de bekende poolbaar voor 2 pints. Om 10 uur terug naar huis en de ogen gesloten om half 11.

Dinsdag 4 September
Om half 7 opgestaan, ontbeten en om 7 uur naar de zaak gereden. Daar hebben we om kwart over 7 alles los gedaan en onze spullen klaar gemaakt. Ik ben om iets na half 8 vertrokken met Rich, Billy, Justin en Jack naar hartje Birmingham. Vanwege de verkeersdrukte s'morgens doe je over de 10 mijl (16 kilometer) meer dan een uur. Onderweg nog tanken en ontbijt halen bij de restaurant 'De Gouden Bogen' (Beter bekend als de mac donalds) Eenmaal aangekomen hebben we 15 jonge bomen opgekroond, en foutieve takken en aanhechtingen eruit gehaald. Bij een elke moest de vorm worden hersteld. Ook hebben we 2 stobben gefreesd van overleden bomen. Om 4 uur vertrokken aangezien we klaar waren, en bij 'The field' alle snippers gedumpt. The field is een dump plek voor snippers, stammen/blokken en de laatste beetjes andere afval zoals zaagsel en vuil van het aanvegen/aanharken van de werkplek. Bij de zaak de spullen er uit gehaald en om half 6 naar de winkel gereden, boodschappen gedaan en terug naar huis. Daar avondeten gekookt, afgewassen, gedoucht en een LaChouffe uit de van huis meegenomen thuistap. Nog ff de dagelijkse belevingen het wereld wijde web inslingeren en tussen 10 en half 11 naar het nestje toe.

Woensdag 5 September
De wekker ging om 6 uur. Iets na half 7 weggereden naar de zaak. Daar om kwart over 7 vertrokken naar Mansfield, met Rich en Dan. Zo'n 2 uur rijden, inclusief ontbijt, tanken en verkeer al gauw 2,5 uur. Eenmaal aangekomen even het werk bekeken bij de Marston's pub. Dan heeft een Linde en een Esdoorn gekandelaberd. Alles versnipperd en lunch gehad. Na de lunch begonnen met het inkorten en trimmen van coniferen met een hoogte tussen de 8 á 10 meter. Rich aan het trimmen, en Dan zat bovenin de coniferen om ze op +- 6 meter hoogte in te korten. Ikzelf hield het verkeer in de gaten en versnipperde ondertussen de coniferen, het was namelijk de toegangsweg naar de parkeerplaats van de pub welke al vanaf 12 uur s'middags geopend is, en welke ook druk bezocht word. Daar zijn we mee bezig geweest tot 3 uur. Toen snel de laatste takken en stammetjes versnipperd en de boel opgeruimd. Om kwart over 3 vertrokken uit Mansfield en om 6 uur s'avonds waren we klaar op de zaak, uitgepakt en afgesloten. Om half 7 terug thuis, de bus heringedeeld en opgeruimd, eten, douchen, blogje bijwerken en op naar het nest. Morgen weer de wekker om 6, wederom naar Mansfield om de klus af te ronden.

Donderdag 6 September
Wederom om 6 uur opgestaan, om half 7 naar de zaak en alles openen en inpakken. Tegen 10 over 7 vertrokken richting Mansfield. Door veel verkeer op straat kwamen we daar pas na 2 en een half uur aan. Dan ging verder met het toppen van de coniferen en Robbert begon ondertussen met het terugtrimmen van de overgroeiende planten welke over muren en schuttingen de parkeerplaatsen op kwamen. We waren rond 2 uur klaar en zijn begonnen met het laatste beetje opruimen en inpakken. Rond half 3 vertrokken en onderweg nog ff wat eten gescoord. Eerst naar The Yard om de chipper en gereedschappen af te gooien. Daarna de stammen, de rommel en snippers gelost bij The Field. Weer terug naar The Yard, uren opschrijven en naar huis. Eten, afwassen, douchen en slapen.

Vrijdag 7 September
Om kwart over 7 bij The Yard aangekomen, de Land Rover gepakt en ingeladen met zagen en brandstof, en naar het 38 Hectare grote bos van de baas gereden in Bridgnorth. Daar moesten we gevaarlijke, schuine en dode bomen omzagen ivm met de airsoft spelers die daar in de weekenden airsoft beoefenen. Rond 4 uur hadden we 8 liter brandstof verstookt en was alles op. De zagen geslepen en terug gereden naar The Yard. Daar hebben we de zagen schoongemaakt en zijn we rond kwart voor 6 terug gereden naar huis. Eten gemaakt, afgewassen en de Kubota Trekker met aanhanger klaargezet voor morgen. Daarnaast hebben we de mini rupskraan afgeladen en de bak er af gehaald na wat uitfiegelieren hier en daar. Toen hebben we de houtklem met rotator aangekoppeld. Deze ook achter bij het stamhout klaargezet voor morgen. Rond 10 uur waren we klaar en was het tijd om te douchen en bij de kachel te gaan zitten met een biertje.

Zaterdag 8 September
In plaats van een vrije dag hebben we vrijdagavond na ons avond eten de planning nog maar eens omgegooid. Na overleg met de baas besloten om toch te gaan werken op zaterdag. Vrijdag avond hebben we de kraan nog afgeladen, de bak er af gehaald, de houtklem er aan gedaan, en na een ruzie met de hydrauliek aansluitingen zelfs dat nog voor elkaar gekregen. Naderhand de aanhanger nog leeggemaakt en de kleine kubota trekker gepakt. Alles bij de houtstapels klaargezet om brandhout te zagen. Zaterdagmorgen om 7 uur opgestaan, ontbeten en koffie gedronken en om half 8 begonnen. Eerst moesten we met de Merlo (verrijker) nog het een en ander verplaatsen voor de baas, en van de omgebouwde klem een stuk van de 8 punten af slijpen. Eenmaal klaar konden we beginnen bij de houtstapel. Robbert in de Merlo voor de zware stukken hout, +- 2,50 meter lang en tot een doorsnede van 2 meter, en daarnaast het kraantje met houtklem voor de langere en dunnere stukken. Ik stond in de aanhanger de stukken te zagen en Robbert hield ze er met de Merlo of kraan boven. Ik zaagde met een Husqvarna 550XP (38 cm zaagblad) en een Husqvarna 390XP met een zaagblad van 1,05 meter voor de dikke stukken. Normaal stoppen ze zaterdags om 13:00, maar wij, hebben nog een aantal ladingen hout gezaagd en alles weer opgeruimd en terug gezet waar het stond. Naderhand douchen en eten, na het eten naar de Poolbar.

Zondag 9 September
Uitgeslapen tot een uurtje of 10, een beetje gerommeld overdag en chinees gehad als avond eten. Zondag avond lekker bij de kachel gezeten met een LaChouffe van de thuistap en tv gekeken.

• 04 September 2018 - 21:27

DE OUDJES:

Hai mn vent .Na een hele lange rit , zijn jullie weer op het bekende stekkie aan gekomen .Ha , ha ,even chinees eten ,dan de poolbaar .even ontspannen , welverdiend.Tjonge al een mooie drukke werkzame dag gehad ,weer gezellig met je maten .En daar kan het ook druk zijn ,s,morgens ,ach ,even ontbijten .Bram heb alles goed gelezen hoor .Veel leerzaam werk plezier .deze week .Tot het volgende bericht .Liefs van ons XXX

• 05 September 2018 - 19:01

Vlierstede:

Tjonge Bram , dat is zeker vroeg dag. je verslag gelezen en met de jongens weer druk geweest .Ja, verkeer ,veiligheid staat boven aan ,ook nog bezig met versnipperen .He, he ,na een gezellige werkdag , puf , puf , ook nog jullie potje koken . Heerlijk je bed in ,grrrrrrrrrrrr, morgen om 06.00 weer dag. Lieve vent , werk ze weer , met veel plezier. Succes , wij leven mee . Doeiiiiiiiiiiiii XXX

• 08 September 2018 - 05:59

Mams:

Goed om te lezen dat je het weer zo fijn hebt op je vertrouwde stageplek

• 08 September 2018 - 06:08

Bert Groeneveld:

Ha moat,het lijkt wel picobello bv

• 08 September 2018 - 06:11

Mams:

Na een dag hard werken lekker relaxen in de luie stoel, bij de kachel met een biertje erbij.
    Goed voor mekaar, Bram!
    Xxx mams

• 08 September 2018 - 06:14

Bert Groeneveld:

Nou bram ik doe nog een poging had net een verhaaltje geschreven komt na plaatsing maar een zin in beeld.
    Maar je hebt een top verblijfplaats of ni dan lekker zitten en lekker kacheltje mooi msn.
    Maak er een mooi weekend van.
    Ps fijn dat je blog mooo word bijgehoiden,dat is altijd leuk om te lezen.
    Grt Bertje.

• 08 September 2018 - 06:21

Grootpouders:

Hai vent ,tjonge weer drukke werk dagen gehad . Zaterdag ook nog. Maar dan gaan jullie zeker even bijtenken en genieten van het week end . Bram wij hebben dit weer met plezier gelezen. Succes komende week . Liefs ons XXX doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

• 08 September 2018 - 19:05

ZONNESTRAAL :

Bram en Robbert , even kwaad worden ,dan krijg je het wel voor elkaar .Heel wat gezaagd en zeker druk geweest voor de baas .Moe en voldaan op jullie vrije dag .Jongens nu ontspannen in de Poolbar , ha , ha .Fijn week end .Maandag weer met frisse zin , aan de slag , maar met veel werk en leer plezier. Ja vent , aanpakken doe je zeker . Liefs van ons . AJUUUUUUUUUUUUU