Stage Wolverhampton Tree Service Week 2 2018 - Reisverslag uit Wolverhampton, Verenigd Koninkrijk van Bram Groeneveld - WaarBenJij.nu Stage Wolverhampton Tree Service Week 2 2018 - Reisverslag uit Wolverhampton, Verenigd Koninkrijk van Bram Groeneveld - WaarBenJij.nu

Stage Wolverhampton Tree Service Week 2 2018

Door: Bram Groeneveld

Blijf op de hoogte en volg Bram

11 September 2018 | Verenigd Koninkrijk, Wolverhampton

Maandag 10 September
Om iets na zevenen vertrokken vanaf The Yard richting Lutterworth, Leicester. Circa 2 uur rijden, maar door drukte op de wegen en veel oponthoud (o.a. winkel, Mc. Donalds, en het tankstation) duurde het ongeveer 2 uur en 45 minuten. Eenmaal aangekomen moesten we bij een pub een coniferenhaag toppen, en trimmen. Daarnaast moesten we een bijna dode den en esdoorn vellen. Alles verliep soepel en we waren daar om half 3 terug. Eenmaal terug was het iets na vieren. We zijn toen naar huis gegaan en hebben 3 grote kruiwagens vol appels uit de boom geschud. S'avonds een paar uurtjes naar de poolbar in Wombourne.

Dinsdag 11 September
Om half 8 bij het huis begonnen met een reductie van de grote appelboom sinds we alle appels er al uit hadden geschud. Rond het middaguur moesten we naar Wombourne om Dan en Rich te helpen met een reductie op een giga grote grauwe abeel welke 6 tuinen bedekte, waar 7 schuurtjes en 1 kas onder stonden. Daar alles opgeruimd en afgerond, alle tuinen opgeruimd en ingepakt. Om half 5 waren we weer op de zaak. Uren ingevuld en naar huis voor een avondje bankhangen bij de kachel.

Woensdag 12 September
Eindelijk 18!
De dag begonnen met een bakkie om kwart over 7, en om half 8 ben ik terug de appelboom ingegaan om deze te reduceren. Rond kwart over 10 waren we hier mee klaar. Toen hebben we de Merlo (Verrijker) gepakt en hebben we daar een IBC aangemaakt. Ik stond met de heggenscharen in het IBC krat en Robbert bestuurde de Merlo. We hebben toen vanaf 4 kanten een Beuk (Fagus Sylvatica) in een bolvorm gesnoeid. Daarna hebben we een grote coniferen haag van ongeveer 10 meter lang getrimd. Rond 4 uur zijn we nog een andere beuk ingegaan welke gereduceerd moest worden. Om half 6 zijn we gestopt en heb ik snel gedoucht en zijn we naar de Poolbar gegaan voor 2 pints, en vervolgens naar The Yew Tree Inn voor avondeten. (Ondertussen was het al half 9) Na een heerlijke curry en een indiase mixed grill zijn we terug gereden naar de Poolbar voor nog een paar pints. Rond 11 uur naar huis.

Donderdag 13 September
Wederom de dag begonnen met een bakkie om kwart over 7. We hebben de reductie op de beuk afgemaakt, rond 12 uur waren we klaar met versnipperen en opruimen. Na het middaguur hebben we de Iseki met grasbanden gepakt en zijn we met de versnipperaar naar het achterste gedeelte gereden van zijn eigen grote tuin. Daar hebben we de hele middag samen met Billy grote coniferen gereduceerd. Ik heb geklommen en Robbert en Billy waren aan het versnipperen en bezig met het doodhout verwijderen uit een Berk. Na werktijd uren ingevuld en getankt (€75 voor 50L Diesel, erg prijzig). Naderhand boodschappen gedaan, gekookt, gegeten, gedoucht en op de bank bij de TV en Kachel voor Expeditie Robinson en een Tripel Karmeliet!

Vrijdag 14 September
S'ochtends om half 8 aan de zaak, spullen ingepakt, chipper aangekoppeld en naar 'The Bull' in Codsall, Wolverhampton gereden. Daar een dode, relatief kleine boom, weggehaald op een parkeerplaats bij de pub. We kwamen aan om half 9 en inclusief een kop koffie van de eigenaresse van de pub en het omzagen, verzagen, versnipperen en opruimen waren we na 2 uurtjes klaar. Toen terug naar de zaak de gereedschappen en versnipperaar wegzetten, onderweg naar The House zijn we bij The Field gestopt om de chips en het hout te dumpen. Doorgereden naar het huis moesten we coniferen en beuken in een rij toppen tot +- 6 meter hoog om het in een haag te vormen. Om half 5 klaar met de werkzaamheden en opgeruimd. S'avonds thuis op de bank bij de kachel en TV gezeten.

Zaterdag 15 September
Uitgeslapen tot een uur of half 10, een dagje gerommeld rondom het huis, hier en daar helpen met de bouw van de 'mancave' van de baas. Smiddag's even naar TFM gereden (Soort van welkoop, gamma, wolfswinkel etc in 1). En naderhand even nog wat gerommeld. Gegeten en de afwas gedaan, een wasje gedraaid en s'avonds naar Bridgnorth voor een aantal pints. Rond 1 uur in bed en slapen.

Zondag 16 September
Uitgeslapen tot een uurtje of 9, ontbijten, ff buiten kiek'n en aan dingen voor school werken.

• 11 September 2018 - 19:04

Appels:

Hai ,vent. Zo ,na veel oponthoud ,weer mooi bezig geweest .Leuk om appels te schudden ,wat anders, ha , ha .maar dan de tuinen ,tjonge ,lekker werk . Jullie boffen met je mooie stekkie ,vuurtje zitten , pilsje , dan knorren .Morgen feest BRAM 18 JAAR JOEPIE , in gedachten van ons XXX. Fijne dag ,werk met een lach .Liefs Opa en Oma . Fijn om te lezen .

• 12 September 2018 - 06:47

HOERA:

Bram lief ,PROFICIAT ja nu ben je 18 jaar ,dikke knuffel XXX , proost maar met je vrienden vanavond ,ver van huis .Wij heffen hier het glas en zeggen ,vent veel succes in je jonge leven , je komt er wel .Maar eerst nog 9 weken stage , waar je met veel plezier werkt en leert .Weer benieuwd wat je allemaal weer gedaan hebt . Veel liefs van Opa en Oma . Tot ??????????????????????????

• 13 September 2018 - 18:37

Effen Een Bakkie:

Bram ,goed begin van de dag . Dan snoeien ,trimmen , lekker moe .Maar s,avonds gezellig je verjaardag gevierd . Vandaag weer van alles wat , joepie en geklommen .Nu lekker onder uit gezakt , welverdiend hoor T.V. aan ,deze volg ik ook , alleen geen Tripel , oooooooooooooh . Morgen weer fit op en een fijn week end vent . Goed weer ,genieten , doen wij ook , fietsen. Liefs ons doeiiiiiiiiiiiiiiii

• 13 September 2018 - 18:48

Bert Groeneveld:

Ha ouwe,je hebt weer veel gedaan en van alles net of je niet weg bent geweest daar.
    En relaxen op je mooie woonadres dik in orde.
    Grt de andere oiwe.

• 15 September 2018 - 05:16

Marjolein:

Hoi Bram!
    Gefeliciteerd! Eindelijk je groene bandje binnen!

• 16 September 2018 - 18:41

RIMKJE:

Zo ,even gewerkt bij de pup ,even een bakkie .Bij de zaak goed bezig. Wel verdiend luieren , puf ,puf. Zaterdag even nuttig geweest , Dan lekker rond snaaien in een winkel. Genieten van het welbekende uitje . Zo weer bij gekomen , om morgen met nieuwe energie beginnen . Vent ,dat lukt je wel ,succes . Jullie krijgen wel te maken met meer wind. Dus een beetje meer zwiepen , oei , oei . Weer wachten op nieuwe belevenissen ,van je werk . Bram lieve groeten van ons . AJUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU

• 16 September 2018 - 18:55

Bert Groeneveld:

Nice writing keep up the good work.
    Grt Pa.