Stage Wolverhampton Tree Service Week 3 2018 - Reisverslag uit Wolverhampton, Verenigd Koninkrijk van Bram Groeneveld - WaarBenJij.nu Stage Wolverhampton Tree Service Week 3 2018 - Reisverslag uit Wolverhampton, Verenigd Koninkrijk van Bram Groeneveld - WaarBenJij.nu

Stage Wolverhampton Tree Service Week 3 2018

Door: Bram Groeneveld

Blijf op de hoogte en volg Bram

18 September 2018 | Verenigd Koninkrijk, Wolverhampton

Maandag 17 September
Om half 8 verder gegaan met het toppen van de bomenrij bestaande uit Beuken en Coniferen bij het huis van Bob. Rond 4 uur waren we daar mee klaar, en hebben we alles gestapeld zodat het versnipperd kan worden. Dat moet nog op een ander moment gebeuren. Daarna naar TFM in Stableford gereden om boompalen op te halen. Om half 5 richting The Yard gereden om de uren in te vullen, en om papierwerk voor de volgende dag op te halen + de Land Rover in te pakken met gereedschap. Eenmaal thuis heb ik afgewassen, eten gemaakt, gedoucht en zijn we rond kwart over 7 naar de Pub vertrokken voor Andy's verjaardag. Rond half 11 naar huis gegaan en naar bed.

Dinsdag 18 September
De Land Rover waarin wij zouden vertrekken om half 8 vanaf het huis had een lekke band toen we er bij aan kwamen. Dus, de baas laten weten dat we later zouden zijn, en de reserveband erop gezet. Bandje verwisselen is geen probleem. Eenmaal onderweg was het nog 45 min rijden naar Hagley, net buiten Stourbridge. Daar moesten we in de achtertuin van een Aziaat 12 coniferen planten (hoogstam). Echter was dit een nieuwbouwwijk en dus was het zeer compacte grond bestaande uit zand, grind, bakstenen, plastic, tegels, ijzer. Om het nog erger te maken kwamen we tussen de 40 en 60 cm diep een flinke laag knetterhard zandsteen tegen. Dus het kantoor gebeld dat we het vandaag niet af zouden krijgen vanwege de bodem. Hierop kwam de baas (Bob) even langs en helpen met zijn oplossing, een grote Hitachi Demolition Hammer. Hiermee konden we de harde grond goed losmaken en uitgraven, om vervolgens de loodzware grote coniferen te planten. Aan het einde van de dag hadden we 5 van de 12 coniferen geplant, en de boompalen erbij gezet incl. bevestigingsmaterialen. Op naar huis. Half 6 waren we klaar. Douchen, eten maken en afwassen. Lekker op de bank bij de kachel en tv kiek'n.

Woensdag 19 September
Weer op tijd vertrokken met meer hout richting Hagley om de andere 7 coniferen te planten. Weer met de Demolition hammer de zandstenen grond losmaken en planten. Hier hebben we een dag over gedaan en s'avonds hebben we thuis gezeten bij de kachel.

Donderdag 20 September
S'ochtends met Jack en Robbert om half 8 vertrokken vanaf de zaak, naar OCL in Kingswinford. OCL is net een bouwmarkt maar dan groter. Daar moesten we 4 schutting panelen ophalen om in Wombourne te herplaatsen. Naderhand zouden we terug moeten naar Bob's huis om te snipperen, maar door een noodgeval bij een pub in Droitwich moesten we daar heen i.p.v. naar zijn huis. Daar heb ik een plataan afgebroken waar een giga grote plakoksel van uit was gebroken de vorige avond. Hier heb ik 2 uurtjes over gedaan en rond half 7 waren we thuis. 1,5 uur overgewerkt. S'avonds een biertje gedronken en expeditie robinson gekeken. kacheltje aan en op tijd naar bed voor de laatste dag van Storm Helene in Engeland.

Vrijdag 21 September
Om half 8 vertrokken van de zaak om een boom te verwijderen welke andere mensen al hadden ingezaagd van de zijkanten. Hier hadden ze ongeveer een halve dag voor gerekend maar wij hadden het in 1,5 uur geklaard. Daarna nog 2 wat kleinere klusjes in Wombourne gedaan en s'middags hebben we bij The House alles versnipperd en verspreid. S'avonds thuis wat gedronken en op tijd naar bed.

Zaterdag 22 September
Om half 8 thuis weggereden naar Alcester om een dagje rond te lopen op APF 2018. Dit is Engeland's grootste bosbouw en boomverzorgings beurs. Hier zijn we rond 6 uur na een geslaagde dag met een grote buit weggereden richting huis. Onderweg bij de MacDonalds in Stourbridge gegeten en meteen naar de poolbar.

Zondag 23 September
De laatste dag van week 3 al weer, tot een uur of half 10 uitgeslapen en s'middags Dan geholpen met hout kloven voor zijn eigen kachel in ruil voor een pint bij de pub naderhand. Rond 5 uur naar huis gereden en avondeten gemaakt. S;avonds voor de tv en de kachel aan.

• 18 September 2018 - 19:13

Zonnestraal:

Hai vent , zo Rob weer tevreden ,s,avonds even proosten . Tja ,effen band verwisselen ,tjonge werken in deze grond ,pedt. Baas Bob komt wel met groot geschut ,aanpoten , puf , puf .Nu lekker ontspannen en kiek"n hoe laat ai noar bedde goat ,ha, ha . TRUSTEN .XXX

• 20 September 2018 - 19:05

Herfst:

Hai Bram , gelezen waar jullie weer mee bezig zijn geweest .Lekker druk , tja , een nood geval gaat voor en wat later thuis .Lekker bij de kachel , biertje , op tijd onder je dekbed . Storm ,krijgen jullie ook wat van mee , oppassen geblazen vent . Morgen dr nog effen aan , dan week end . Lekker niksen ? Hier wordt het ook herfst , ooooooooooooooh. Liefs vanuit de Vlierstede XXX

• 23 September 2018 - 18:25

Supper:

Hai Bram ,weer een mooie werk week gehad ,met wind. Zaterdag naar een geweldige beurs geweest ,heel wat gezien en goed inkopen gedaan .Nu de kans gehad , joepie .Nog jullie uitje ,traditie. Zondag voor een pint hout kloven , tjonge .Potje gekookt , heerlijk bij de kachel onderuit .Op naar een goede en leerzame week vent .Maar je doet het met plezier .liefs ons . DOEIIIIIIIIIIIIIIIIII XXX

• 24 September 2018 - 18:14

Bert Groeneveld:

Ha moat,alles mooi bijgewerkt lees ik wel.
    Mooi volle week gedraaid en weer veel diversiteit.
    Die vip kaarten voor de beurs das altid goed toch?
    Je had vele goodie's gescoord daar zaten mooie dingen tussen zag ik in de app foto's.

Veel plezier veeder en tot het volgende verhaal.
    Grt pa.